Sarrazin, no szok nie myślałem że kogoś tam spotkam (a właściwie to ktoś spotka mnie ) w Świnoujściu . A gdzie mnie widziałeś? Pogoda nie doskwierała zbytnio bo nie mamy w zwyczaju czystego plażowania
Jak w temacie - potrzebuję jakąś krótką umowę kupna-sprzedaży, której forma i treść w jak największym stopniu zabezpieczy interesy kupującego, a przy tym nie będzie się składać z 20-tu stron...
Ja bym jednak proponował udać się do prawnika - koszt takiej umowy to max 200-300 pln, co przy wartości zakupu (pewnie kilkadziesiąt tyś pln) nie jest dużą sumą.
Jasne, akurat tak się składa, że jestem prawnikiem i szczerez mówiąc najlepiej się zarabia na takich co to podpisali umówę z netu a potem jak już jest totalna dupa to idą i "panie zrób pan coś ..." :P
najlepiej się zarabia na takich co to podpisali umówę z netu a potem jak już jest totalna dupa
trzeba też i czytać co się podpisuje :idea: a przeważnie jest tak, że człek podjarany nabytkiem i szybko aby się wyszaleć...
No niekoniecznie. Kupując auto zawierasz klasyczną umowę sprzedaży z kodeksu cywilnego. Część przepisów odnośnie sprzedaży z kodeksu cywilnego możesz wyłączyć a część nie (co byś nie wpisał w umowie to i tak będzie inaczej) wiec nawet jak umowę przeczytasz to może być inaczej....
Ale co tam, u nas każdy wójek Rysiek to się na medycynie zna (wyrostek mu operowali) i na prawie (stryjek miał zawiasy), taki dziwny kraj ...
Na marginesie to powiem, że już pali licho z samochodem bo max klikadziesiąt tysięcy będziesz w plecy, ale widziałem przypadki jak ludzie kupowali mieszkania po kilkaset tysięcy bez prawnika (szkoda kasy a w necie dużo porad jest).
Potem się czyta w prasie, że deweloper upadł, kasa wpłacona i mieszkania nie ma a pretensje są do Państwa (tzn. do RP), że nie dba o zwykłych ludzi. Otóż dba - tylko trza se prawnika za dwa tysiaki wynająć (do kupna mieszkania, bo do samochodu to jak pisałem max 200 pln).